субота, 7 серпня 2021 р.

Збірник дитячих ігор

Захоплюючі та цікаві ігри, призначені для приміщень


Музейна статуя

Завмираємо в позі статуї й непомітно змінюємось!

  1. Діти збираються в одній кімнаті під назвою «музей». Одна дитина стає ведучим, виходить із кімнати, рахує до двадцяти й повертається.
  2. У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.
  3. «Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.
  4. Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.

Абракадабра

Гра на уважність.

  1. Одна людина ховає певний предмет, а решта гравців виходять в іншу кімнату.
  2. Той, хто ховає, бере шматочок тканини й ховає його в кімнаті так, щоб її маленький фрагмент залишався на видному місці, визирав звідки-небудь.
  3. Решта гравців входять у кімнату й шукають захований шматочок тканини. Правило каже, що гравці нічого не можуть чіпати руками, а тільки шукати очима.
  4. Після того як гравець побачив тканину, він вигукує «Абракадабра» й не каже нікому, де вона захована.
  5. Решта гравців продовжують шукати шматочок тканини й теж вигукують «Абракадабра», коли знаходять його.
  6. Усі гравці повинні знайти шматочок тканини, а той, хто знайшов першим, буде ховати в наступному раунді.

Як змінилося слово?

Це кумедна гра, кінець якої непередбачуваний.

  1. Спочатку діти сідають на підлогу в коло.
  2. Перший гравець придумує яке-небудь випадкове слово, наприклад, «олівець».
  3. Потім перший гравець шепоче це слово на вухо другому гравцю, який сидить праворуч від нього.
  4. Другий гравець повинен придумати інше слово, пов'язане з вихідним словом. У даному випадку це може бути слово «точилка». Другий гравець повинен прошепотіти це нове слово на вухо наступному гравцю, який сидить праворуч.
  5. Таким чином, усі діти придумують нові слова по черзі, доки ця черга не дійде до останнього гравця в колі. Наприкінці діти дуже здивуються, як змінилось вихідне слово.
  6. Таким же чином можна попросити останнього гравця вгадати вихідне слово на основі всіх пов'язаних з ним слів, які придумали учасники.

Віраж

Цікава швидка гра з автомобілями й гонками.

  1. Діти сідають у коло на підлозі. Вибирають одного гравця, який починає гру.
  2. Початковий гравець вимовляє слово «Віраж» сусіду праворуч або ліворуч.
  3. Той у свою чергу вимовляє слово «Віраж» своєму сусіду праворуч або ліворуч. Крім того, гравець може негайно видати звук, з яким гальмує машина. У цьому випадку черга повертається до попереднього учасника.
  4. Гра просувається вперед і назад, доки черга не дійде до всіх учасників.
  5. Правило гри передбачає, що всі звуки учасники видають зі щільно зімкнутими губами. У разі, якщо гравець розімкнув губи й показав зуби, він виходить із гри.

Легко, легше не буває

У цій легкій грі треба лише плескати в долоні!

  1. Перед тим як розпочати цю гру, приберіть усі перешкоди з підлоги в кімнаті.
  2. Одна дитина призначається «слухачем» і виходить на середину кімнати із зав'язаними очима.
  3. Інший гравець називається «рахівником» і сидить з ручкою й аркушем паперу.
  4. Ще один учасник проходить у будь-яку частину кімнати і плескає в долоні.
  5. «Слухач» слухає хлопки та вказує напрямок, звідки вони донеслись.
  6. Якщо «слухач» вказує неправильний напрямок, «рахівник» ставить на аркуші паперу знак «Х» навпроти його імені. Якщо «слухач» указує потрібний напрямок, «рахівник» на аркуші паперу ставить «галочку» навпроти його імені.
  7. Гравець, який плескає, має десять спроб і виконує хлопки в долоні в різних частинах кімнати. Потім гра стає складнішою.
  8. Тепер «слухач» намагається визначити напрямок оплесків не тільки із зав'язаними очима, а й закривши рукою одне вухо.
  9. Кожний учасник повинен побувати в ролі «слухача», «рахівника» й того, хто плескає.

Кольорова кімната

Ваші діти в цій веселій грі знайдуть у приміщенні всі кольори веселки.

  1. Усі діти стають у коло, а один учасник – ведучий стає в центр кола.
  2. Ведучий в центрі кола називає будь-який колір на свій розсуд.
  3. Решта гравців, які стоять у колі, розбігаються по всій кімнаті. Їх завдання швидше за всіх знайти в кімнаті предмет такого ж кольору, який загадав ведучий.
  4. Перемагає той учасник, який швидше за всіх знайде предмет потрібного кольору. Він стає ведучим у наступному турі.

Полювання на скарби

Діти шукають скарб безпосередньо в кімнаті!

  1. Одна дитина ховає скарб, який інші повинні знайти. Скарб не повинен бути занадто маленького розміру, адже його важливо знайти. З іншого боку, скарб не повинен бути занадто великим, щоб його пошуки потребували певних зусиль.
  2. Учасник, який ховає скарб, повинен намалювати на папері карту дому та відзначити буквою «Х» ту частину, де заховано скарб.
  3. Решта гравців вирушають на пошуки кладу з допомогою карти. Щоби було ще веселіше, нехай карта буде в учасника, який заховав скарб, і той, хто захоче звіритися з картою, повинен буде для цього повернутись до початку маршруту.
  4. Учасник, який знайде скарб швидше за всіх, ховає його в наступному раунді.

Знайди кісточку

Ще одна кумедна гра.

Для цієї гри дітям знадобиться іграшкова собача кістка.

Учасник, який починає гру, сідає на стілець із зав'язаними очима.

  1. Усі інші гравці сідають у ряд позаду нього.
  2. Одного гравця вибирають ведучим. Він каже: «Собачка, собачка, де твоя кісточка?».
  3. При цьому один з учасників виходить з ряду, бере кісточку у гравця із зав'язаними очима й ховає її в будь-якому місці кімнати.
  4. Учасник із зав'язаними очима знімає пов'язку й шукає кісточку.
  5. Якщо дитина не може знайти кістку, вона намагається вгадати гравця, який взяв її. Якщо учасник угадав того, хто взяв у нього кістку, то вони міняються місцями: той, хто сховав кістку, сідає на стілець із зав'язаними очима, а його опонент переходить у ряд до інших учасників.
  6. Якщо учасник не вгадав, хто взяв у нього кістку, він виходить із гри, а інші продовжують без нього.

Качка й гусак

У цій веселій грі ваша дитина навчиться швидко бігати й реагувати.

  1. Діти всі, крім одного, сідають у коло обличчям до центра зі схрещеними ногами.
  2. Гравець, який не сидить у колі, називається «гусак».
  3. «Гусак» ходить по колу й торкається рукою голови кожного учасника, кажучи при цьому слово «качка».
  4. У будь-який момент «гусак» може торкнутися чергового учасника і сказати слово «гусак», а не «качка».
  5. При цьому той, кого щойно назвали «гусаком», піднімається й біжить за старим «гусаком».
  6. Завдання старого «гусака» – пробігти по колу, щоб його не наздогнав новий «гусак», і зайняти його місце в колі. Якщо все-таки новий «гусак» наздогнав старого, перш ніж той оббіг коло і зайняв порожнє місце, новий «гусак» сідає на своє колишнє місце, а старий продовжує водити.
  7. Якщо новий «гусак» не наздогнав старого, водить новий «гусак».

Гомінкий дзвіночок

У цій грі діти відчують всю принадність дзвону дзвіночка.

  1. Для гри дітям знадобиться іграшковий дзвіночок або що-небудь подібне.
  2. Один з дітей стає «охоронцем дзвіночка». Цей учасник ховає дзвіночок від інших.
  3. Усі інші гравці будуть «шукачами дзвіночка». Їх завдання – знайти захований дзвіночок.
  4. «Шукачі дзвіночка» виходять з кімнати, а «охоронець дзвіночка» ретельно ховає його, після чого «шукачі дзвіночка» повертаються й беруться до пошуку.
  5. Учасник, який першим знаходить дзвіночок, дзвонить у нього, щоби повідомити про свою перемогу, і стає «охоронцем дзвіночка» у наступному раунді. Якщо ніхто не може знайти дзвіночок, «охоронець дзвіночка» показує місце схованки, і гра починається спочатку.

Клац-клац

У цій грі діти не заперечуватимуть проти ляпанців.

  1. Дітям знадобиться ретельно перетасована колода гральних карт.
  2. Один учасник роздає карти всім гравцям порівну.
  3. Потім кожний учасник бере одну зі своїх карт і кладе її лицьовою стороною вниз на середину столу.
  4. У разі, якщо кілька гравців викладають карти однакового значення, вони по черзі намагаються ляпанцем долоні перевернути їх лицьовою стороною догори.
  5. Гравець, який першим переверне чужу картку того самого значення, що і своя, забирає її собі.
  6. У разі, якщо гравець хлопає по неправильній карті, значення якої не збігається з його карткою, він віддає іншому гравцю верхню карту зі свого набору.
  7. Гра триває доти, доки один із гравців не збере всі карти.

Оленятко

Цікава гра у слова

  1. Перед початком гри учасники повинні обговорити й вибрати категорію слів, що будуть використовувати, наприклад, міста світу.
  2. Усі діти сідають на підлогу в коло.
  3. Один з учасників починає гру, кажучи слово «оленятко».
  4. Наступний гравець повинен буде придумати місто, яке починається з останньої букви попереднього слова, у даному випадку це «о». Гравець називає місто на букву «о», наприклад, Очаків.
  5. Гра триває доти, доки кожний учасник може придумати назву міста на останню букву попереднього. Після того як хтось не зміг придумати відповідне слово, гра починається заново з новою категорією слів. Але першим словом обов'язково повинно бути «оленятко».

Мін-ман-мон

Чи можуть діти розмовляти швидко і правильно?

  1. Діти сідають у коло, одного гравця вибирають початківцем.
  2. Початківець каже «Мін» і вказує на одного з учасників, які сидять у колі.
  3. Гравець під назвою «Мін» тепер повинен указати на наступного гравця і сказати слово «Ман».
  4. Учасник під назвою «Ман» швидко вказує на наступного гравця й каже «Мон».
  5. Гра продовжується доти, доки один з учасників не заплутається у словах і не скаже неправильне слово. Цей гравець виходить із кола і стає суддею, при цьому він заважає іншим гравцям зосередитись на правильних словах.

Хитка мітла

Ця гра буде тренувати вестибулярний апарат дитини та координацію її рухів.

  1. Для цієї гри дітям знадобляться шматок клейкої стрічки й палиця.
  2. Клейка стрічка ліпиться на стелю, а палицю кладуть на підлогу трохи осторонь.
  3. Учасник дивиться вгору на стрічку і крутиться на місці десять разів, не відводячи погляду від стрічки.
  4. Після цього учасник пробує перестрибнути через палицю, яка лежить на підлозі.
  5. Щоб визначити переможця, діти можуть вносити зміни в умови гри.

Ложки

Дітям належить з'ясувати, чому ця гра так дивно називається.

  1. Для цієї гри дітям знадобляться ложки за кількістю гравців, крім одного, і колода гральних карт.
  2. Ложки розташовують у центрі столу на такій відстані, щоб кожний гравець міг схопити ложку, коли це буде потрібно в ході гри.
  3. Кожному гравцю видають по чотири карти з колоди, інші карти залишаються у ведучого.
  4. Ведучий бере карту зі своєї колоди й передає її лицьовою стороною вниз гравцю, який сидить зліва. Цей гравець бере карту й додає до неї одну зі своїх, утримуючи їх лицьовою стороною вниз, а потім передає одну з цих двох карт сусіду зліва.
  5. Усі учасники передають карти один одному якомога швидше. Треба пам'ятати, що в будь-який момент гри в кожного учасника повинно залишатись у руках чотири карти.
  6. Мета гри полягає в тому, щоб зібрати чотири карти однакового значення. Як тільки гравець збирає потрібну комбінацію, він намагається вхопити ложку з центру.
  7. Гравець, який залишається без ложки, програє.

Попутник

То все-таки ця гра про подорожі чи про наслідування?

  1. Для цієї гри дітям знадобляться стільці за кількістю учасників.
  2. Розставте стільці в кімнаті, як сидіння в автомобілі.
  3. Один гравець стає водієм автомобіля, а решта попутниками. Кожний попутник придумує свого персонажа й відтворює його химерні індивідуальні особливості, наприклад, поведінку кішки, настанови вчителя.
  4. Водій веде машину й підбирає одного з попутників. Коли той сідає в машину, то починає представляти свого персонажа, а водій повторює все, що робить попутник.
  5. Потім водій бере в машину наступного попутника, і той починає демонструвати кумедні індивідуальні особливості свого персонажа. Усі пасажири й водій повинні повторювати за ним.
  6. Після того як автомобіль заповниться, водій починає висаджувати попутників по одному, і учасники копіюють поведінку персонажів у зворотному порядку.

Прикріпи хвіст

У цій веселій грі ніколи не знаєш, де опиниться хвіст!

  1. Допоможіть дитині намалювати й вирізати з паперу мавпу без хвоста.
  2. Окремо намалюйте й виріжте хвіст, якого не вистачає.
  3. Прикріпіть або приклейте стрічкою мавпу до стіни або до коркової дошки на рівні очей учасників.
  4. Діти беруть участь у грі по черзі із зав'язаними очима.
  5. Учаснику із зав'язаними очима дають у руку хвіст і розкручують тричі навколо його власної осі. Тепер учасник повинен підійти до мавпи й прикріпити хвіст.
  6. Гравець, який прикріпить мавпячий хвіст найудаліше, стає переможцем.

Леви, які сплять

Цікава гра для найменших левенят!

  1.  Виберіть двох дітей в якості мисливців, а інші будуть левами.
  2. Леви повинні прикидатися сплячими, а мисливці намагаються розсмішити левів, не торкаючись.
  3. Леви, які засміялися, стають мисливцями.
  4. Гра продовжується доти, доки не залишиться один лев, якого оголошують переможцем.

Відгадай, хто

Це весела гра на відгадування буде розважати дітей кілька годин.

  1. Підготуйте кілька аркушів паперу й напишіть на них імена знаменитостей.
  2. Прикріпіть листочок з ім'ям знаменитості на спину кожного учасника, але так, щоб вони не бачили своїх нових імен.
  3. Гравці повинні ставити один одному навідні запитання, щоб відгадати, хто вони.
  4. Відповіді можуть бути тільки «так» або «ні».

Карткові хованки

Весела гра в хованки!

  1. Одного гравця вибирають ведучим.
  2. Усі гравці, крім ведучого, отримують по одній карті з колоди, запам'ятовують її й ховають у кишеню.
  3. Ведучий рахує доти, доки всі гравці не сховаються, а потім починає їх шукати.
  4. Гравець, якого знаходить ведучий, показує свою карту.
  5. Якщо в нього дама чи король, він може допомагати ведучому.
  6. Якщо в нього туз, гравець отримує десять секунд, щоби сховатися ще раз.
  7. Якщо на карті цифра, учасник виходить із гри.
  8. Перемагає гравець, якого ведучий знаходить останнім.