«Виступ у стилі TED» — книжка
Джеремі Донована, керівника відділу продажів та операцій з продажу платформи
SalesLoft. Для її написання Джеремі проаналізував велику кількість TED
виступів. Зібравши основні принципи успішних спікерів, він описав декілька
практичних порад для всіх, хто хоче вдосконалити свої навички публічного
виступу:
1. Вибір теми
Обираємо одну центральну тему, на
основі якої ми побудуємо свій виступ. Включаємо в неї історії та факти. Аби
залучити аудиторію, ми маємо зосередитися на 4 їх внутрішніх відчуттях:
• Природня тяга до приналежності
• Власні інтереси слухачів
• Жага до самореалізації
• Надія у найкраще
2. Створення «крилатої фрази»
Перетворюємо центральну тему
презентації на «крилату фразу». Вона має бути короткою (3-10 слів) і
орієнтованою на дію. Повторюємо фразу хоча б 3 рази впродовж презентації.
Приклади вдалих «крилатих фраз»:
• Почни з «Чому» — Саймон Сінек,
автор та публічний спікер
• Думай і Багатій — Наполеон
Гілл, автор книжок жанру «допоможи собі сам»
• Якщо це не підходить, ви маєте
виправдати! — Джонні Кокран, юрист
3. Початок доповіді
Перші 10-12 секунд презентації —
пік уважності аудиторії. За цей час ми маємо зробити переконливе відкриття.
Після переконливого відкриття описуємо користь, яку аудиторія отримає від
презентації. Переконливим відкриттям можуть бути:
• Історії з власного життя
• Шокуючі або вражаючі заяви
• Глибокі запитання
4. Побудова промови
Основну частину промови треба
розбивати на 3 частини. Так аудиторія буде зосередженою і краще запам’ятає
головну думку. Переходи між цими частинами мають нагадувати про основну тему
доповіді. Ми можемо використати таку модель:
• Ситуація. Спочатку ми маємо
зачепити аудиторію ситуацією, що виникла
• Ускладнення. Заглиблюємося у
важливість та складність ситуації
• Вирішення. Пропонуємо вирішення
ситуації
5. Підсумування промови
Висновки — це наш останній шанс
надихнути аудиторію або підштовхнути її до дії. Використовуємо мову, яка покаже
аудиторії, що це кінець промови. Зробити це можна 3 методами:
• Продовження власної історії, що
почалася спочатку
• Вражаюча статистика
• Переконливе запитання
6. Вербальна подача
Аби аудиторія не сприймала
презентацію як начитку, промова має бути максимально близькою до аудиторії.
Джеремі Донован пропонує звертатися до аудиторію не як до групи людей («ви»,
«ви всі», «всі тут»), а як до конкретної особи («ти»). Також пам’ятаємо:
• Використовувати тон звичайної
бесіди
• Використовувати короткі
зрозумілі речення
• Уникати вставних слів
7. Використання гумору
Завдяки гумору ми стаємо ще
ближчими до аудиторії. Вставляємо жарт кожні 3-5 хвилин нашої промови. Одними з
найефективніших областей для використання гумору є:
• Легке самоприниження
• Перебільшення реальності
• Виклики до авторитетів
8. Невербальне спілкування
2/3 інформації передається за
допомогою невербального спілкування. Ми маємо почувати себе і виглядати
комфортно. Для цього треба:
• Жестикулювати в області між
шиєю та поясом
• Утримувати зоровий контакт по
3-5 секунд
• Стояти зручно з руками по боках
9. Використання візуального
контенту
Джеремі Донован рекомендує
використовувати мінімальну кількість візуального матеріалу. Якщо ми і
використовуємо слайди, вони мають містити мінімальну кількість тексту та
картинок, аби не створити когнітивного перевантаження. Стів Джобс
використовував правило 10-20-30:
• 10 слайдів
• 20 хвилин
• 30 розмір шрифту